Pocetna

Arhiva vijesti

Prijatelji sajta

Kontakt

ISLAMSKA ZAJEDNICA

Službenici IZ-e

Organizacija

INFO DANA

AKTUELNO

OGLASNA TABLA

RIJASET

MEŠIHAT

MEDŽLIS

MEDRESA

OBDANIŠTE

ZDRAVLJE

Namirnice za bolji vid

Neke namirnice imaju odreðene prehrambene prednosti koje æe vam pomoæi kod poboljšanja vida. Uravnotežena prehrana koja sadrži sve vrste lisnatog povræa, voæe, ribu i meso æe dati sve važne vitamine i minerale koji su potrebni vašim oèima.

Odreðene namirnice imaju veæu vrijednost kada je poboljšanje vida u pitanju, stoga je izuzetno važno da ih ukljuèite u svakodnevnu prehranu kako biste poboljšali vid, ali i sprijeèili razne bolesti oèiju.

Donosimo vam popis namirnica koje su najbolji prijatelj vašim oèima. Njihovim konzumiranjem možete svojim oèima omoguæiti bolje izglede u borbi protiv oènih bolesti i vidnih smetnji.

Mrkva
Mrkva sadrži beta karoten koji je vrsta vitamina A i odlièan antioksidans. Meðutim, mrkve nisu jedina namirnica koja je bogata beta karotenom, tu su još marelica i mango.

Špinat
Poznato je da špinat odlièno djeluje na razvoj mišiæa. Meðutim, špinat je na ovom popisu zbog luteina koji poboljšava vid. Lutein æete takoðer pronaæi u brokuli i žumanjku.

Brokula
Osim što sadrži lutein, takoðer sadrži i antioksidant zeaksantin. Lutein i zeaksantin se èesto nazivaju vitaminima za oèi, zbog èega je brokula definitivno favorit vaših oèiju.

Bademi
Bogati su vitaminom E, koji je važan za prevenciju katarakte. Ostale namirnice koje su odlièan izvor vitamina E su kikiriki, kivi i mango.

Borovnice
To je izvrsna namirnica kada je u pitanju poboljšanje noænog vida pa ako ste jedan od onih kojima je vid pretjerano ogranièen noæu, vrijeme je da poènete jesti borovnice.

Orasi
Bogati su omega 3 masnim kiselinama, koje imaju širok raspon pogodnosti, ali mi ih spominjemo zbog odliènog djelovanja na oèi. Omega 3 masne kiseline možete pronaæi i u sastavu pojedinih vrsta riba, kao što je tuna.

Jagode
Jagode su bogate vitaminom C koji je odlièan antioksidans i štiti krvne žile, ukljuèujuæi i one koje se nalaze u anatomiji oèiju.

Kamenice
Bogate su cinkom koji je važan za zdravlje oèiju i nužan za pravilno funkcioniranje imunološkog sustava. Cink možete pronaæi u govedini ili svinjetini, ali ga kamenice imaju u najveæoj mjeri.

Jaja
Jaja su bogat izvor cisteina, lecitina, luteina i sumpornih spojeva koji štite oèi od makularne degeneracije.

Èešnjak i luk
Takoðer sadrže sumporne spojeve koji su potrebni za proizvodnju glutationa, glavnog antioksidansa koji se nalazi u leæama oèiju.


Sandzakinfo / Selma M. Muhovic